Digitalisierung von Berufsbildungs- und Qualifikationssystemen

Eine neue Studie von ILO und UNESCO gibt einen Überblick, wie sich die Digitalisierung auf Berufsbildungs- und Qualifikationssysteme auswirkt. Die Studie stützt sich auf Entwicklungen in Brasilien, Ghana, Indien, Kenia, Malaysia, Malta, Mauritius, Neuseeland, Slowenien, der Türkei und den Vereinigten Staaten.

The Digitization of TVET and Skills Systems

This joint International Labour Organization (ILO) - United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) report provides a global, high-level overview of how digitalization is affecting Technical and Vocational Education and Training (TVET) and skills systems.

It draws on consultations with key stakeholders in a set of countries and international organizations to provide insights into the nature and scope of digitalisation and how it is likely to affect the management, delivery, assessment and certification of technical and vocational education and training. 

The study draws on developments in Brazil, Ghana, India, Kenya, Malaysia, Malta, Mauritius, New Zealand, Slovenia, Turkey and the United States.


zum Download: The Digitization of TVET and Skills Systems‎

Die Studie umfasst 124 Seiten in Englisch.